Κυριακή 30 Ιουνίου 2013

ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΑΛΑΒΑΝΙΔΗΣ Και μη χειρότερα!!

ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΑΛΑΒΑΝΙΔΗΣ

Ας βάλει το χέρι του ο Άγιος Πέτρος




Της Σοφίας Διγενή-Κολιοτάση
Υπηρέτησε όλα σχεδόν τα είδη της τέχνης του ηθοποιού. Σκηνοθετεί, γράφει μουσική, στίχους. Δημιουργεί με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο. Τώρα κρατάει τα κλειδιά του Παραδείσου ως Άγιος Πέτρος και εξηγεί στον υποψήφιο κάτοικο ότι δυστυχώς δεν μπορεί να του επιτρέψει την είσοδο διότι όσο ήταν εν ζωή πλήρωνε πολύ ακριβά την επικοινωνία του και αυτό είναι μεγάλη αμαρτία! … Ναι, πολύ καλά καταλάβατε, πρόκειται για τον αγαπημένο μας ηθοποιό Χρήστο Βαλαβανίδη.
«Αυτός ο ρόλος μου ταίριαξε γάντι. Ήρθε σαν ευλογία σε μια χρονική στιγμή που είχα και μεγάλη οικονομική ανάγκη. Μάλιστα όταν μου έγινε η πρόταση ήμουν στο νοσοκομείο. Είχα υποβληθεί σε εγχείρηση προστάτη, αυτήν που κάνουν όλα τα παλικάρια της ηλικίας μου» λέει χαριτολογώντας στην Reallife και φαίνεται να απολαμβάνει μια ακόμα επιτυχία.
 Ο Χρήστος Βαλαβανίδης είναι από τους ηθοποιούς που διακρίθηκε μέσα από τη δουλειά του και μόνο από αυτήν όλα αυτά τα χρόνια. Ποτέ δεν δίνει συνεντεύξεις, όταν δεν έχει κάτι να πει. Ωστόσο τώρα με αφορμή το ρόλο του σε διαφήμιση γνωστής εταιρείας κινητής τηλεφωνίας επανέρχεται και μιλά για τον ίδιο και όσα δύσκολα βιώνει στην καθημερινότητά του, για όλους και για όλα.
«Είμαι συνταξιούχος, με όλες τις επιπτώσεις της κρίσης. Έχει κοπεί κατά πολύ η σύνταξη μου. Αυτός ο ρόλος ήρθε στην κατάλληλη στιγμή και όσο διαρκεί η διαφήμιση θα είμαι καλά οικονομικά. Ήταν μια πολύ μεγάλη και ουσιαστική ένεση. Ευχαριστώ τους ανθρώπους που το σκέφτηκαν και αυτούς που με επέλεξαν. Θα ξανακάνω διαφήμιση αν πρόκειται για κάτι τόσο καλόγουστο όσο αυτή της WIND».

ΜΑΣ ΓΟΝΑΤΙΣΕ Η ΚΡΙΣΗ
Κάνοντας τον δικό του απολογισμό σκέφτεται ότι η οικονομική κρίση τον βρήκε την στιγμή που προσπαθούσε να στήσει το όνειρό του και να δει το «Aπό Mηχανής Θέατρο» που δημιούργησε μαζί με την γυναίκα του Ασπασία Κράλλη να βγάζει καρπούς: «Γονατίσαμε οικονομικά με το θέατρο. Έτσι μαζί με τη γυναίκα μου αναγκαστήκαμε να το νοικιάσουμε. Θα ήθελα να έχουμε την οικονομική άνεση να το κρατήσουμε», λέει.
Ο Χρήστος Βαλαβανίδης και η Ασπασία Κράλλη είναι μαζί πολλά χρόνια. «Η γυναίκα μου με στήριξε όλα αυτά τα χρόνια. Είναι το έτερον μου ήμισυ. Δεν μπορώ να ζήσω χωρίς αυτό, όπως και η κόρη μου. Η σχέση μας είναι σαν ένα ρούχο που το φοράς χρόνια και δεν το βγάζεις από πάνω σου, είναι σαν ένα δωμάτιο που το ξέρεις χρόνια και προχωράς μέσα σε αυτό με κλειστά μάτια. Είναι μια ωραία συνήθεια που δεν θα μπορούσα να ζήσω χωρίς αυτήν. Ζωτική συνήθεια », καταλήγει.

Όσο για το επάγγελμα του ηθοποιού ο Χρήστος Βαλαβανίδης λέει ότι : «Χρειάζεται πολύ μεγάλα κότσια για να επιβιώσεις σε αυτό αλλά και στην κοινωνία που ζούμε. Δεν είναι μόνο η δυσκολία του επαγγέλματος, γιατί είναι μια κατάθεση ψυχής όταν γίνεται σωστά».

ΠΕΡΙΜΕΝΑ Ο ΡΗΓΑΣ ΝΑ ΖΗΤΗΣΕΙ ΣΥΓΝΩΜΗ

Ο Χρήστος Βαλαβανίδης φαίνεται ότι βλέπει τα πράγματα σε μία ευθεία. Δηλώνει πολύ προσγειωμένος και ξέρει το λόγο που τον κάνει να «φορέσει το καπελάκι του στραβά και να αποχωρήσει». Τα λόγια είναι δικά του και εξηγούν το ξέσπασμά του απέναντι στον σκηνοθέτη Αλέξανδρο Ρήγα σε πρόσφατη συνεργασία τους η οποία δεν τελεσφόρησε γιατί όπως εξηγεί: «Ο κ. Ρήγας δεν με σεβάστηκε. Διαφώνησα κάθετα με τη σκηνοθεσία και αισθάνθηκα μειωμένος. Διαπίστωσα ότι υποτιμούν την νοημοσύνη μου, το ταλέντο μου, την ιστορία μου στο θέατρο. Διαπίστωσα ότι συνεργάζομαι με ανθρώπους με πολύ κοντή μνήμη αν όχι καθόλου μνήμη. Εγώ δεν διεκδίκησα πρωταγωνιστηλίκι, δεν το έχω κάνει ποτέ άλλωστε. Είδα όμως μια απίστευτη απαξίωση όταν κάποιος ατάλαντος προσπάθησε να με μάθει να παίζω θέατρο και κάποιος παράφωνος να τραγουδάω» δηλώνει φανερά ενοχλημένος από συμπεριφορές και συνεχίζει: «Εγώ δεν έχω ζητήσει ποτέ τεμενάδες, ούτε είχα ποτέ αυλή, ούτε ανήκω σε κανένα αδελφάτο, με την καλή έννοια του όρου».


Οι σχέσεις του με τον κ. Ρήγα δεν έχουν μέχρι σήμερα αποκατασταθεί και ο δημοφιλής ηθοποιός μας εξομολογείται ότι : «Από τότε δεν έχουμε ξανασυναντηθεί. Περίμενα, ως έπρεπε, να μου ζητήσει συγνώμη. Μάλλον δεν κατάλαβε το λάθος του και πιθανόν να μην μπορεί και να το καταλάβει» λέει και δηλώνει: «Ακόμα κι αν ξανασυναντηθούμε κάποτε σε αυτόν τον χώρο και μου ζητηθεί συνεργασία δεν πρόκειται να συνεργαστώ μαζί του!».

ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
ΜΕ ΤΟ ΚΛΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΕΡΤ ΕΔΕΣΕ ΤΟ ΒΥΣΣΙΝΟ

Ο Χρήστος Βαλαβανίδης έχει κάνει για πολλά χρόνια τηλεόραση κι έχει συμμετάσχει κατά το ήμισυ στη συγγραφή δύο τηλεοπτικών σειρών για την ιδιωτική τηλεόραση («Πλάκας Μέλαθρον», και «Οι Αθώοι της Πτέρυγας 5»), όμως όπως λέει σήμερα: «Δεν υπάρχει τηλεόραση. Δεν βλέπω τηλεόραση. Τώρα δεν υπάρχει και η κρατική και ήρθε κι έδεσε το βύσσινο».
Όσο για τις τούρκικες σειρές δηλώνει: «έξαλλος!! Γιατί δεν είναι όλα καλά. Να είναι καλά οι άνθρωποι να χαίρονται τις σειρές τους εκεί που παίζονται στον τόπο τους, εγώ δεν έχω τίποτε με τους Τούρκους, αντίθετα θα έλεγα ότι είμαστε λαοί με πολλά κοινά χαρακτηριστικά που θα μπορούσαμε να συμβιώσουμε μαζί τους».
Θεωρεί ότι το κλείσιμο της ΕΡΤ «ήταν τελείως φασιστικό! Σε αυτή την περίπτωση θα δανειστώ τα λόγια του Αρχιεπισκόπου που είπε ότι «τον ασθενή τον γιατρεύουμε δεν τον θανατώνουμε» και του κ. Μπαμπινιώτη που είπε ότι «φαίνεται ότι ο πρωθυπουργός περιστοιχίζεται από απαίδευτους ανθρώπους οι οποίοι δεν έχουν ιδέα» και να πω και εγώ εν κατακλείδι ότι αυτοί οι άνθρωποι που συμβουλεύουνε μια τέτοια πράξη, προκειμένου να βγουν οι μπακαλίστικοι λογαριασμοί του κ. υπουργού οικονομικών, λέγοντας απολύστε τους και τελειώνουμε, χωρίς να σκέφτονται ότι φιμώνουν ένα ελληνικό κρατικό φορέα που παίζει στα νησιά και μας αφήνουν να παρακολουθούμε τα τούρκικα σίριαλ και τα άλλα σκουπίδια αν μη τι άλλο είναι απαίδευτοι».

Ο Χρήστος Βαλαβανίδης ωστόσο δεν αμφισβητεί ότι ο τρόπος λειτουργίας της ΕΡΤ δεν ήταν σωστός. «Εγώ ήμουν παραγκωνισμένος από την κρατική τηλεόραση» δηλώνει. «Είχα εκπομπή και με διώξανε από συμφέροντα, από επεμβάσεις πολιτικού περιεχομένου, αλλά έχω ζήσει και πολύ ωραίες στιγμές στην ΕΡΤ και ιδιαίτερα στο ραδιόφωνο. Δεν το συζητώ  ότι έπρεπε να αλλάξουν πολλά. Όμως από εδώ και πέρα φοβάμαι τα χειρότερα. Φοβάμαι το ξέσπασμα από την συσσωρευμένη οργή του κόσμου. Που δεν ξέρω πως θα εκδηλωθεί. Αν εκδηλωθεί με την ανάδειξη στην πολιτική σκηνή ανθρώπων που θα αποφύγουν τα λάθη των άλλων κι αυτό ελπίζω, έχει καλώς. Αν όμως αυτή η οργή οδηγήσει σε βίαιες καταστάσεις ή σε ανάδειξη ατόμων ανάξιων τότε είμαστε χαμένοι από χέρι…Να δούμε τι θα γίνει. Η ελπίδα πάντα πεθάνει τελευταία».

Για την κατάντια μας όμως «φταίει και το star system. Και εγώ κράτησα το μαντήλι, χόρεψα το χορό αλλά μετά από λίγο κάθισα στον πάγκο, δεν το κρατάω ακόμα με νύχια και με δόντια» λέει με υπονοούμενα.

Από το χώρο του δεν έχει κάνει φίλους. Διατηρεί ωστόσο φιλικές σχέσεις με πολλούς συναδέλφους του. Θαύμαζε πάντα τον Σωτήρη Μουστάκα και εξηγεί γιατί: «ήταν ο καλύτερος ηθοποιός που πέρασε από το σανίδι της επιθεώρησης και ένας εξαιρετικός άνθρωπος!»
Έχει σκεφθεί να γράψει επιθεώρηση για να μιλήσει για όσα μας τρώνε την ψυχή. «Σε περιόδους σκοτεινές», μου λέει, «η επιθεώρηση λάμπει! Γιατί ζούμε μια σκοτεινή περίοδο και η πράξη των κυβερνώντων και των συγκυβερνώντων μας το απέδειξε. Ένα πράγμα λέω μόνο συνέχεια και μη χειρότερα! Ας βάλει το χέρι του… ο Άγιος Πέτρος!»

Δεν υπάρχουν σχόλια: